SELAH SUE * Reason (recenzia CD)

selah

Aktuálny album nedávno v Bratislave vystúpivšej úspešnej Belgičanky Selah Sue ráta trinástku trekov. V produkcii Robina Hannibala (pár vecí odprodukoval Ludwig Goransson) sa točilo v Brusseli a v Londýne, master spáchali v Paríži. Majiteľka hitu This World s čiernym hlasom sa svojou novinkou posunula viac k mainstreamu, nechýba však potrebná štipka korenia new jazzu, reggae či funku, aby ju udržala nad diskvalifikujúcou stokou hudobného smogu. Zahajujúca Alone, riešiaca otravnú tému rozchodov (Sam Smith, Adele...), je v podstate tanečná vecička s pukotavými gitarami a bicími s ťažkým zadkom. Aj albumovej dvojke dominujú okrem speváčkinho feelingu s koncovými vibrátkami á la Amy Winehouse pekné gitary. Trojka, ktorá dala meno celej doske, sa nesie v nostalgickom duchu éry Arethy Franklin a pôsobí na mňa až bondovsky. Duet s Childish Gambinom má striedavé metrá, keď sa stredná časť prekvapivo roztrioluje. Baladická pomalovka Alive ponúka na palete rozostreného klavíra pod kožu sa derúcu melódiu. Lo fidelity loop bicích nasledujúceho čísla striedajú vrstvené vokály a invenčnému aranžmánu nedochádza dych ani ku koncu skladby. Fear Nothing pôsobí uťahaným tempom „poněkud“ depresívne, aby sa z toho vo vykričanom refréne otriasla. Sanne Putseys (vlastné meno) však huláka akosi uveriteľnejšie, než „uřvaná“ Lucie Bílá. Song Daddy s terckovými moogmi je miestami priam až sadeovský. Zato Sadness znie mohutne oldschoolovo, prastaré plejtové hally na gitarových odrážkach umocňujú nostalgický charakter pecky. Skladby Feel a Right Where I Want U ma moc nebavia. Zato akustická Always Home áno. Nylonka, famózny spev, toto beriem. Album uzatvára halucinujúce jungle reggae Falling Out, ktoré akiste hrávajú nezávislácke rádia plné zhulených externých redaktorov, ktorí sa živia prevažne ako predavači hobby marketov z oddelenia rastliniek a hnojív.