KRYŠTOF * Srdcebeat (recenzia CD)

srdcebeat

Ostravsko – karvinská úderka Kryštof prednedávnom vydala svoj deviaty štúdiový album. Frontman Richard Krajčo stihol popri mediálnych prestrelkách, urazene obhajujúcich jeho angažovanie sa v prospech štedrého mecenáša Andreja Babiša, nahrať desať pesničiek.

Nesú sa v duchu solídne odvedeného remesla (debutové Magnetické pole z roku 2001 bolo ešte milo naivné a kostrbaté). Teraz je to už predsa len uhladenejší popík ťažiaci z popularity Napoleona českej hudobnej, filmovej a divadelnej scény. Ako herca ho mám celkom rada, je fakt dobrý, ale spieva asi tak na leveli Petra Nagya, čo síce na vyjadrenie slabomyseľných rýmovačiek sem-tam obohatených neotrelou metaforou stačí, ale remeslo tomu predsa len chýba.

Refrény sú usilovne chytľavé, groovy sa tvária ako rock, ale ani občasné dychy nespravia z Kryštofa Chicago. Premyslene namixovaný audiodriáčik síce nemá silu zabíjať ako etanol v lacných trúnkoch spoza Moravy, porcia analógovej chémie dokonca robí gitarové aranžmány paradoxne ľahšie stráviteľnými.

Zvuk vyhláseného štúdia SONO, ktoré ťaží z toho, že tam točilo zopár svetových hviezd, ktorým sa na potulkách Prahou zacnelo po nahrávaní a potrebovali svoje čerstvé inšpirácie ešte za horúca zvečniť, je vcelku OK, nemôžem sa však zbaviť pachuti kalkulu z rafinovanej zmesi uhladenosti servírovanej popiny a indepenďácky nasurovelého soundu.

Rádiový singel z predposledného albumu Inzerát v podobe duetu s Tomášom Klusom klusal k srdciam fanyniek istým krokom vydrezúrovaného lipicana a aj rádiovky toho nového sa evidentne snažia osvojiť si tento overený poklus. Akiste ho Krajčovi a spol. naordinovala americká producentská dvojica Yaron Fuchs / Ido Zmishlany, ktorá stála už za spomenutým Inzerátom.

Za masové ujúkanie v úvode skladby Mou vinou by sa nemuseli hanbiť ani Village People. Klavírna pomalovka s invenčným názvom Ty a ja zaznela aj v talkshow Jana Krausa a publikum, v ktorom sa zubila aj Krajčova aktuálna partnerka, sa išlo zblázniť od radosti. Ja sa im nečudujem. Kedysi na ochozoch futbalového Baníka Ostrava znelo: Bijte je, Pražáky!, teraz sa im úprimne do sŕdc vtiera melódia rockera stredných rokov, ktorému nesmrdí močovka Agrofertu...

**1/2

DOROTA ZERVANOVÁ