TGS Rowdy 60

 

TGS Rowdy 60 je gitarový aparát slovenskej firmy TGS, ktorú spoločne založili gitarista skupiny Aya Mário Tománek a elektrotechnik Ivan Slúčik. Rowdy 60 ma veľmi oslovil a zapáčil sa mi a tak vám ho rád predstavím.

TGS Rowdy 60 je plnolampový gitarový trojkanál (Clean / Crunch / Overdrive). V mojom prípade sa jedná o samostatnú hlavu + box 2x12“. TGS Rowdy 60 sa vyrába aj vo verzii kombo, teda zosilňovač s 2x12“ boxom dohromady. Hlava je osadená elektrónkami - v predzosilňovači 6x ECC 83 (12AX7) a v 60 wattovom koncovom výkonovom stupni môže byť, podľa výberu a zvukových preferencií hráča, osadený pár elektrónok EL 34 alebo 6L6. Samotný reprobox uzatvorenej konštrukcie s dvojicou 12“ reproduktorov Celestion Vintage 30 je vyrobený z vyberanej 15 milimetrov hrubej bukovej preglejky, tak isto ako šasi zosilňovača.



Ovládaci panel

Prvý zľava je na hlave gitarový vstup s možnosťou nastavenia Gainu a prepínačom Channel. Pri čistom zvuku svieti zelená ledka. V ďalšom poli nájdeme opäť Gain, prepínač Bright, tri pásma korekcií, ktoré sú spoločné pre oba prvé kanály, prepínač Crunch a Crunch volume. Tento set končí červenou ledkou ktorá signalizuje aktívny overdrive kanál. Overdrive kanál má Gain a trojpásmový EQ, ďalej pokračujeme hlasitostným pomerom medzi Clean a Crunch kanálom, nechýba ani samostatný ovládač Volume pre Overdrive. Sekcia končí potenciometrami Presence, Resonance a Master. Resonance sa stará o pomer basovej zložky, Presence farbí zvuk v strednom a výškovom pásme. Možností nastavenia zvuku je naozaj dosť a gitaristi si pri tomto aparáte určite prídu na svoje.

Na zadnom panele sa nachádza výstup na ladičku, sériovú efektovú slučku s ovládačom Volume, ďalej je tu výstup z preampu na ďalší zosilňovač, priamy vstup do koncového stupňa, Foot Switch riešený XLR konektorom a paralelné repro jacky, pod ktorými je prepínač impedancie od 4 - 16 Ω. Súčasťou setu je Foot Switch so spínačmi Crunch, Fast, Normal switch a FX Loop. Zaujímavou vychytávkou je Fast Switch, kde podržaním nohy na spínači zaraďujeme tretí kanál a z fleku môžeme zahrať  overdrive sóla.

Zvuk

Na úvod musím povedať, že ako som aparát zapol a začal hrať cez Crunch kanál, hneď mi bolo jasné, že tento aparát hrá výborne! ...a to boli korekcie na rovno. Ale poďme najprv na prvý, Clean kanál. Zapojil som gitaru Fender Stratocaster 78 s pôvodnými single coil snímačmi, takže klasika. Zvuk bol naozaj pekne čistý, ale s gainom sa dá aj pekne nakopnúť. Mierne skreslenie je fajn, pre blues ako vyšité, dynamika je skvelá, charakter gitary ostal zachovaný aj keď som hral na Gibson Les Paul. Zvuk Rowdy je široký, korekcie zaberajú pekne - tak akurát, a to platí aj pre overdrive kanál. Žiadna veľká strmosť, ktorá je bežná u iných aparátov. Strmý priebeh korekcií môže zvuk aj parádne pokaziť, na tomto aparáte však nič také nehrozí, pričom sa dá nadstaviť naozaj kadečo podľa vlastného vkusu. Crunch kanál je výborný ako som už na úvode spomínal, čitateľný  široký zvuk, dynamika, gainu je dostatok, dá sa nadstaviť od „nachrápleho“ až po parádne vybudenie - žiadna mazlanina , tón gitary pekne ťahá, ide za rukou, s korekciami a Brightom sa dá parádne pohrať od modernejších zvukov až po klasiku, tak si myslím, že si každý gitarista nájde to svoje.

Overdrive kanál je naozaj bohatý, charakter zvuku je trochu stredovejší, ale to je dobré, nakoľko gitara pekne spieva a s korekciami sa dá jej zvuk modelovať podľa vlastného vkusu. O skreslenie nie je vôbec núdza. Gainu je až až, zvuk je pekne čitateľný aj pri veľkom skreslení a nie len pri sólach, ale hlavne aj pri akordovom hraní, kde sa naozaj pozná dobrý aparát. Rowdy celkovo hrá viac do basov, ale tom som ľahko poriešil, keď som ubral Resonance. Iným gitaristom to zas bude určite vyhovovať, takže je to otázka štýlu a vkusu. Presence funguje presne ako má, rozjasniť alebo zatemniť aparát vôbec nie je problém. Efektová slučka je sériová, dá sa nastaviť pomer pôvodného a upraveného signálu, čo je výhoda. Všetky efekty, ktoré som popripájal do slučky fungovali bez problémov, žiadna strata zvuku a podobne. Skúšal som zapnúť do aparátu aj zopár krabičiek, či už modulačných, alebo skresľovacích. Aparát si s nimi rozumie výborne, takže dá sa ísť aj touto cestou a rozšíriť tak svoje možnosti.

Čo sa týka dizajnu a prevedenia, to je perfektné a vypovedá samo o sebe! Precízne vyrobená zostava, ktorá sa na nič len tak nepodobá. TGS má proste svoj štýl. Držím palce tejto slovenskej firme a pevne verím, že čoskoro ponúknu aj dalšie modely. Po nedávnom rozhovore s Máriom Tománkom som sa dozvedel že už chystajú 120 W hlavu a 20 W kombo, na čo sa už veľmi teším!



 

Na záver už len toľko, aparát TGS Rowdy 60 sa mi dostal do rúk akurát v čase, keď som mal v mojom štúdiu Kupec records roznahrávaný môj projekt Babylon, album Okno v nebi a prišiel mi práve vhod. Bol som veľmi rád, že som mohol na tomto aparáte donahrávať gitary na tomto albume. Zvuk je skvelý, čitateľný, pekne sa nesie v nahrávkach - či už čisté gitary alebo skreslené. Proste aparát sa pekne presadil a používam ho aj na koncertoch. Rowdy hrá výborne, inšpiruje ma, dá sa hneď bez problémov ozvučiť a nie je s ním najmenší problém. Vrelo ho môžem odporučiť!

 

Test: Juraj Kupec
Zvukové ukážky: Mário Tománek

 

Výroba: www.tgs-amps.eu * Distribúcia: Melody * www.melodyshop.sk * Cena: 1 990 €

 


Juraj Kupec a TGS Rowdy 60

 

 

Článok patrí k časopisu: 
Súvisiace články: