THE FLASH * Siła (recenzia CD)

sila_flash

Sławek Pezda, protagonista tejto mladej poľskej formácie, je zjav. Jeho tenorsaxofón  je výbušný, expresívny, a hlavne nahlas. Mohli sme ho počuť naživo aj na Slovensku s bubeníkom Mikom Parkerom, ďalším zázračným dieťaťom súčasného jazzu. Pezda je absolventom Fakulty jazzu a modernej hudby na Krakovskej hudobnej akadémii. Je víťazom viacerých medzinárodných ocenení (2014 Art of Improvisation Competition, the 12th Baszta Jazz Festival Competition; 2010 Azoty Tarnow International Jazz Competition; 2011 Jazz Juniors International Jazz Competition).

Formácia The Flash hrá miestami punk, miestami jazz, počujeme alternatívny rock, čo len chcete. Je to hudba nesmierne výbušná a komunikatívna, schopná osloviť predovšetkým mladého poslucháča. Živá produkcia je tak isto určite nesmierne zábavná (tip pre našich promotérov). Kto videl vystúpenie Guilauma Perreta v roku 2013 na BJD, vie o čom hovorím.

Na CD je 11 Pezdových kompozícií-tém kratšej stopáže, čo tiež pripomína punkové skladby. Všetci traja interpreti - Kuba Dworak na basovú gitaru a Max Olszewski na bicie hrajú v dokonalej súhre a počuť, že sú naladení na jednej vlnovej dĺžke. Basa miestami krásne vrčí a perfektne dopĺňa plný zvuk Pezdowho sága. Všetci traja spolupracujú aj na mnohých iných projektoch na Poľskej jazzovej scéne, ako je napríklad Cracow Jazz Collective, PeGaPoFO (Slawek Pezda), Pawel Kaczmarczyk Audiofeeling Trio, Bartosz Dworak kvarteto (Kuba Dworak) a Stanislaw Slowinski Quintet (Max Olszewski), takže je veľmi pravdepodobné, že sa s nimi čoskoro stretneme aj na iných nahrávkach.

Ešte niekoľko názvov skladieb: Pohreb jazzu, Nirwana, My live is creazy či Kurt Kobain at disco.

Príjemné počúvanie! Stojí to za to!

*****