FREQUENCY * Moon Starer (recenzia CD)

frequency

Progresívna a na miestne pomery nebývalo invenčná úderka z východoslovenského Vranova debutuje albumom Moon Starer, ktorému predchádzala frekventovane diskutovaná pesnička Red´O´Metry s interesantným klipom. Tá napokon celý album uzatvára, ale predchádza jej jedenásť sviežich peciek v slušnej angličtine, ktoré akoby sem zavialo z britských ostrovov. Formácia okolo speváka a klávesáka Mária Jenča (Marek Nguyen - basgitara, Dominik Šandor - gitara a vokály, Filip Zubko - bicie) sa dala dokopy v roku 2010. Chalani majú za sebou dostatok klubového hrania a vystúpení na letných festivaloch no a teraz pod krídlami Warneru debutujú konečne platňovo. Umiernené Intro (People, People) má snovú náladu. Walk Straight kráča priamo k pesničkovému srdcu jasnej cieľovky, ktorou je umiernená mládež bez extrémnych návykov s extrémistickými názormi a vkusom. Nasledujúci Bauhaus s úvodným virblom je aktuálnym singlom kapelky a rieši prechod z adolescentných liet do dospelosti. Tempo sa zvolní a Hail To The Birds pohladí peknou náladou s prekvapivo durovým refrénom. Malý exkurz do základov matematiky, ktorý nasleduje, je v zásade oddychovou inštrumentálkou s haluznou textúrou. Astronomer sa túla po hviezdach a tak to má byť. Fajnie varhany v úvode Rooftops sa vlnia ako vo fatamorgáne horúceho letného dňa. Špinavý zvuk kúsku s ľahko morbídnym názvom Funeral Pie s radom maj7 akordov v bridgi má oddychové vokálne plochy so stupňovaním napätia ústiacim do prekvapivého harmonického zvratu. Vianočná spomienka znie z celej kolekcie azda najrockovejšie. Exit s reverznou gitarou v intre sa pekne rozbehne a nechýba mu akési vnútorné svetlo. Predposledná vec Emergency ma berie náladou. Ta jak? Bars ma parobci prekvapkali. Šumná gramoplastinka.

****

Andrej Turok