SISA MICHALIDESOVÁ * Chloe (recenzia CD)

sisa_chloe

Po minuloročnom veleúspešnom CD, zabŕdajúcom tu do latina, tu do klasiky, sa Sisa nechala inšpirovať stredoamerickými indiánskymi povesťami a legendami. Jej skladateľský rukopis, divadelné a spisovateľské aktivity ju predurčujú k takémuto poňatiu muziky. Má tiež dobrú ruku a kontakty pri voľbe spoluhráčov. Veď kto by nechcel byť na nahrávke, ktorá možno znovu bude ašpirovať na album roka. Zúčastnení hudobníci vedia jej impresie pretaviť do plnohodnotných skladieb, rozumejú jej jazyku a nálade a v konečnom dôsledku je to vždy zo Sisinej strany skôr album kompozičný a aranžérsky ako interpretačný.

Teraz siahla po poľskom klaviristovi Piotrovi Wyłezołovi (recenziu na jeho sólový album od vydavateľstva Hevhetia si môžete prečítať v Novom Populári 1/2015), ktorý dodáva albumu ten správny sound a farebnosť, či už je to jeho hra na klasickom alebo Fender piane. Dokonale sa zžil s interpretáciou týchto nádherne farebných melódii a jeho sóla sú ozdobou albumu. Výborná voľba bol aj maďarský trubkár Kornél Fekete-Kovács. Jeho tón ma dostal od prvej skladby. Spolu s tradičným spoluhráčom na nahrávkach Michalidesovej, saxofonistom Milom Suchomelom, sú nosnými hráčmi albumu. Hneď v prvej skladbe sa predvedie sólom na kontrabas aj Tomáš Baroš, ktorý dodáva vo všetkých skladbách tie správne groovy. Na Slovensku máme skvostných bubeníkov a jedným z nich je aj Marian Ševčík. Plný a musím povedať, že skvelý, vyvážený zvuk (bravo, Peter Preložník!) doplňujú ešte na lesný roh Karol Nitran a Peter Preložník, ktorý okrem mixpultu obsluhuje aj klávesy.

Nahrávka je zložená zo šiestich kompozícií v celkovej dĺžke 52 minút, čo je asi jediná chybička. Mne osobne chýba trochu viac výraznejších melódií alebo tém, ako chcete, preto celok miestami stráca napätie. Chloe by som skôr považoval za jednu jazzovú suitu so šiestimi časťami. Album ale opäť vybočuje z jazzového mainstreamu a zaraďuje sa tak k nadpriemeru nielen
v slovenskom merítku.

Fly Chloe, Fly! Ako znie názov poslednej kompozície.

****