SPACE RECORDER * You Said Sorry and You Left Me (recenzia CD)

space_recorder

Bratislavská kapela Space Recorder, ktorá od svojho debutového albumu spred ôsmich rokov prešla zásadnou žánrovou i personálnou prestavbou, prišla na konci roka 2016 s albumom „You Said Sorry and You Left Me“. Album je na rozdiel od predošlého založený na živých nástrojoch a stojí na kvalitných aranžmánoch, doplnených svojským hlasom speváčky Alexandry Malej, ktorý reprezentuje súčasnú tvár kapely. Okrem Alexandry Malej sú členmi kapely gitarista a autor skladieb, Richard Ďurana, basgitarista Timotej Strieš, gitarista Roman Piška a bubeník Milan Hvizdák. Album sa nahrával v LOFT Studiu a v Lososound studiu a hosťovali na ňom klávesáci Adam Kuruc a Roland Kánik a saxofonista Marián Jaslovský.

Skladby sú výhradne v angličtine (rovnako ako ich webstránka) a od začiatku je zjavné, že kapela chce pôsobiť kozmopolitne – trochu ma však mrzí, že sa vo väčšej miere neuchádza aj o slovenského poslucháča. Album ponúka v prevažnej miere svižné skladby, ktoré majú výborne zvládnuté aranžmány, výborný zvuk a ponúkajú veľa pozitívnej energie. Tu radím napríklad I Will Never Know, You Said I Said, Wise Man či Tomorrows. Názov albumu „You Said Sorry and You Left Me“ pochádza z textu k skladbe Paranoid Reasons, ktorá v šiestich minútach ponúka zaujímavú výrazovú gradáciu. V nasledujúcej skladbe Heart Noise sa speváčka tiež veľmi dobre pohráva s emóciou a kapela ju v jej prejave podporuje. Album sa ako celok veľmi príjemne počúva, vyznačuje sa peknými melódiami a viacerými miestami so snovou atmosférou ako napríklad v skladbách Snow, Let the Peace Work its Way, či záverečnej Never Ever. Pri počúvaní skladieb som sa však viackrát pristihol s pocitom mierneho déjà vu s tým, že „toto“ som už počul... Celkovému dojmu z albumu to však neuberá. Space Recorder sú veľmi energickí muzikanti, ponúkajú kvalitnú hudbu a uvidíme, či presvedčia aj publikum.

****

DUŠAN PAPP