HMLISTO * Na druhom brehu (recenzia CD)

hmlisto

Hmlisto je nový názov pre projekt, ktorý po rokoch dozrel do zvukovej nahrávky. Veronika Kicková pri svojich piesňach vychovala dvoch synov. S najstarším Jánom, kedysi Jankom, dali dohromady nahrávku desiatich piesní, vychádzajúcich z prírodných a folklórnych motívov. Ich rodinné zoskupenie malo donedávna názov Horana a syn. Hmlisto už nie je len o pesničkárke Horane a len o inštrumentalite mimoriadne nadaného mladého gitaristu. Mamine texty zhudobnil, zaranžoval, nahral syn Ján, ktorý gitaru chytil ako štvorročný a dnes študuje ako šestnásťročný na konzervatóriu.

Hmlisto je medzníkom -  z pesničkárstva Horany do muzicírovania jej syna. Horana si ctí hudeckú tradíciu, poetickosť predkov, baladickosť, život podriadený živelnej prírode a starosvetské gazdovstvo. Zaznamenala to na predošlých samonákladovkách. Postfolkové a neofolklórne hudobné videnie sveta sa dostalo aj na tento priezračný album. V začiatkoch histórie rodinného zoskupenia boli korýtkové husle a akustická gitara. Duo, s ktorou mama a syn prekočovali dobovo a starobylo zamerané festivaly, podujatia. Na nahrávke si Veronika, napriek veku, zachovala dievčenský hlas, vhodný pre baladické a melancholické príbehy, ktoré sa sem-tam obtrú o pátos. Pomedzi gitarové vrstvy sa objavia husle, píšťaly, fujara, violončelo, hosťovačka Oskara Lehotského na cimbale

Pustite si alebo vyhľadajte projekt Hmlisto aj kvôli mladému gitaristovi Jánovi Kickovi. Odviedol zaujímavú prácu. Desať skladieb vôbec nepresýtil, ostal verný surovému a neopočúvanému zvuku elektrickej gitary. Na albume našli miesta rôzne techniky hry, intervalové sóla. Na svedomí má na nahrávke basgitaru, mandolu, basičku a perkusie.

***