Slovenský triptych je pokračovaním inteligentnej recesie z debutu s miestopisným názvom Prievidza. Po množstve koncertov a festivalov sa spoločne s producentom Peci Uherčíkom nacvakali do jeho štúdia. Tu po krátkej dobe nahrali aktuálny album, ktorého obal upozorňuje na prítomnosť rádioaktívneho textového materiálu s tromi základnými zložkami - sex, smrť a Slovensko. Hudobne Karpina pokračuje v tom istom štýle ako na debute, akurát je štýlovo pestrejšia. Väčšinou ide o dravo pulzujúce punkové tempo, hutné gitary, expresívny vokál a jednoznačne vystavané skladby plné uštipačnej energie. Štýlové odbočky smerujú k heavy metalu (Incest), inokedy zase k rokenrolu (Mŕtvy), ba dokonca aj k hardpopu (Júlový sneh). Aj keď je nový materiál tvrdší a agresívnejší, naďalej v ňom hrajú dôležitú úlohu melodické linky a ľahko pamätateľné texty s podtónom politicko-spoločenskej satiry. Príležitostne sa chlapci z Karpiny neboja ani spomaliť (Vianočná), lebo si uvedomujú, že aj v týchto polohách sú intenzívni a spaľujúci. Celok pôsobí sviežo, kapela drží pohromade, má energiu a náboj, ale chýba mu väčšia dávka hudobnej osobitosti. Zvuk je čitateľný, vyvážený a mieri rovno k veci. Karpina nekoketuje s rapom, ani s hip-hopom, k samplom a elektronike sa približuje zriedka a radšej sa sústreďuje na primárnu rockovú silu. V tom skupinu podporila aj pätica hosťujúcich gitaristov (Uherčík, Tóth, Cimbala, Antalík a Šeban), ktorí si strihli vo vybraných skladbičkách neuveriteľné sóla. Hoci na Slovensku pôsobí viacero podobných kapiel, v súčasnosti možno Karpinu zaradiť k tomu najlepšiemu, čo je u nás daný žáner schopný ponúknuť a vďaka textom sa skupina radí k významnejším organizmom aj na slovenskom mainstreamovom mravenisku.
***1/2
MARTIN HOZA