DURAN DURAN * Future Past (recenzia CD)

duran

Tape Modern/BMG
***1/2

Future Past je názov pätnásteho štúdiového albumu britskej ikonickej skupiny Duran Duran. Novinka prišla na hudobný svet 22. októbra 2021. Produkovali ju Erol Alkan, Giorgio Moroder a Mark Ronson. V rebríčku UK Independent Albums sa týždeň po vydaní stala číslom jeden.

Britská kapela prerazila strop v osemdesiatych rokoch, keď množstvom nezabudnuteľných hitov pomotali nejednu natupírovanú hlavu. Ich fanúšikovia po štyroch dekádach už možno toľko vlasov nemajú, no na koncertoch ich v hojnom počte dopĺňajú aj mladšie, vlasatejšie ročníky. To je znakom toho, že tvorba Duran Duran je prenosná naprieč generáciami. Dokazuje to aj nový album.

„Future Past“ je harmonickým a veľmi príjemným celkom. Cítiť z neho jemné vplyvy z predošlých albumov, najviac asi z „All You Need Is Now“ (2011). Obsahuje však aj progresívne prvky v ponuke dvanástich skladieb (15. v deluxe edícii). Budúca minulosť je syntézou starého dobrého a experimentovaním so zvukmi a chytľavými melodickými linkami. Duran Duran tak vytvára prítomnosť s množstvom pozitívnej emócie pri počúvaní.

Prvým singlom z albumu sa stala pieseň „Invisible“. Počuť sme ju mohli už v máji. Bola to predzvesť toho, že nové CD bude patriť medzi to lepšie, čo páni z Birminghamu kedy svetu ponúkli. A je to naozaj tak. Budúca minulosť vám prinesie zážitok z majstrovského, inšpiratívneho diela, vycibreného do najmenšieho hudobného a vokálneho detailu. Nick Rhodes experimentujúci s klávesmi má za sebou zdatné rytmické duo v podobe basgitaristu Johna Taylora a bubeníka Rogera Taylora. Punc originality a jedinečnosti dodáva kapele spev Simona Le Bona. Či už v rýchlejších skladbách alebo v baladách. Tvorcovia prišli s albumom, ktorý chytí za srdce široké spektrum poslucháčov. Aj keď jedným dychom treba povedať, že niektoré hity z minulosti budú v ich prípade ťažko prekonateľné.

Okrem „Invisible“ boli pred vydaním albumu publikované aj tanečnejšie single  „More Joy“, „Tonight United“, „Give It All Up“ či „Anniversary“, ku ktorej je nakrútený aj vtipný klip.

Na albume spolupracovali gitarista Gramaham Coxon (Blur), švédska speváčka Tove Lo, pianista Mike Garson z kapely nebohého Davida Bowieho. Na albume môžete počuť aj japonskú post punkovú skupinu Chai či anglickú raperku Ivorian Doll. Na prvý pohľad divá kombinácia, no vytvára harmonický, zábavný celok. Jednoducho, príjemný duranovský pop-rock, ktorý dáva fanúšikom veľký prísľub aj do budúcnosti.

MIROSLAV DEMÍN

Nové vydanie v predaji - objednať TU