JURAJ SCHWEIGERT & THE GROOVE TIME * Spin-Off (recenzia CD)

schweigert

Po piatich rokoch od vydania CD „Noveltly Shop“ Juraj usúdil, že je na čase opäť prezentovať svoju tvorbu overenú na mnohých koncertoch. Pravda, v roku 2020 veľmi sporadických… So svojimi spoluhráčmi s The Groove Time (Zsolt Szitási - gitara, Matej Štubniak - basgitara, kontrabas, Juraj Raši – bicie) spustil na poslucháča spŕšku krásnych groovov. Tentokrát aj za pomoci mladého hráča na Hammond organ Tibora Felediho, ktorý už má za sebou víťazstvo v RHA za najlepší jazzový album roku 2018, či dychovej sekcie (Molčányová - sax, Cálik - tp, Šanda – tb). V swingovke á la tridsiate roky počujeme aj Stana Palúcha na husle a banjo Richarda Ciferského.

No, musím povedať, že sa oplatilo čakať tých päť rokov. Schweigert nám v 11 skladbách servíruje zmes funky, jazzu (!), reggae, blues a ja neviem čoho ešte. Kapela neuveriteľne funkuje a angažovanie  dychovej sekcie ktorú aranžovala Lenka Molčányová bola veľmi dobrá voľba. Obidve skladby „Shoalaced“ aj „Fix me up“ pekne trčia z albumu. Super je aj voľba podporiť základný sound The Groove Time Hammondom Tibora Felediho. Skladby tak získali ďalší rozmer. Neviem si ale predstaviť, ako svižné funky „Nobody’s talkin“ bude znieť bez neho na koncerte.

schweigert

No je to v prvom rade album Juraja Schweigerta. Juraj na tomto albume naplno prezentuje svoje interpretačné umenie kde jeho diatonická harmonika znie miestami ako husle, miestami ako saxofón. Nádherne, čisto, neuveriteľne! No nie je to žiadna exhibícia a niekedy na jeho part musíme čakať, ale keď to zaznie, je to zážitok. Za interpretom nezaostáva Schweigert ani ako skladateľ. Album ani na sekundu nenudí a ja by som celkom strávil ešte pár trackov naviac. Neviem sa totiž  nabažiť tej harmoniky, ale aj krásnej funkujúcej basy či basgitary informatika Mateja Štubniaka, či poskromných, ale zato výživných gitarových sól Szitásiho.

Juraj Schweigert & The Groove Time  to skrátka na tomto albume poriadne roztočili!