PETER UHER * New Reality (recenzia CD)

uher

Dostal sa mi do ruky nový album skladateľa a gitaristu Petra Uhera, ktorý ma veľmi príjemne prekvapil svojou osobitosťou prejavu, či už po kompozičnej, ale i inštrumentálnej stránke. Počas pandemického obdobia vydáva tento prešovský hudobník svoj sólový album New Reality. Okrem Petra, ktorý hrá na gitare a je aj producentom, sú jeho partneri v štúdiu Braňo Valanský na basovej gitare a Michal Čerevka na bicích nástrojoch. Nechýbajú ani hostia, trubkár Jakob Sørensen z Dánska a slovenský saxofonista Nikola BankovJeho kompozície sú moderné, založené na loopoch, groovoch, ale i ambientných zvukoch, ktoré jeho hudbe dodávajú život a energiu. Nad tým všetkým sa vznáša jeho sférická gitara (mimochodom brilantná!) Veľkým prínosom boli aj hostia. Výborne zahratá trúbka (Look Ahead) i saxofón (Vivien´s Dream) obrovsky umocnili kvalitu melódií v týchto konkrétnych skladbách, ktoré sa mi páčili najviac. Myslím si však, že si tento album treba vypočuť naraz celý. Mám pocit, že tie skladby na seba určitým spôsobom naväzujú a súvisia a podľa mňa by sa poslucháč obral o celkový dojem z tohto hudobného počinu. A že je veľmi dobrý,  niet najmenších pochýb. Podľa mňa je len trochu temnejší, ako by som si predstavoval ja, ale názov a doba, v ktorej vznikol, sú tak príznačné, že moja námietka je vlastne irelevantná. Petrer Uher ma veľmi potešil. Ukázal nám kúsok seba, vlastných myšlienok i muzikantského majstrovstva s nevšedným zvukom. Jeho vesmír ma naozaj zaujal, pretože sa vymyká klišé a priemernosti. Jeho spoluhráči záznamu dodali vysokú kvalitu interpretačných zručností na európskej úrovni. Bravo!

MARTIN MATVEJ SABOV