PRZEMEK KLECZKOWSKI * Time (recenzia CD)

kleczkowski

Debutové CD tohto mladého poľského inštrumentalistu a speváka si zaslúži viac ako letmé vypočutie. Absolvent Academy of Music v Katowiciach ponúka na tejto nahrávke sedem svojich kompozícií a dve prevzaté skladby. Všetko sú to v podstate balady s úžasnou melodikou šmrncnuté jazzom. Przemkov spev je veľmi istý, príjemný, s perfektným frázovaním. A je jedno, či spieva poľsky alebo anglicky. Na nahrávku pozval svojich mladých kamarátov, ktorí sa tu cítia ako ryby vo vode. Spomeniem len hráča na Hammond Grzegorza Dowgiało, flautistku Kasiu Gacek - Duda, pianistu Franciszeka Ratkowskiego, gitaristu Szimona Miku, ktorí tvoria typický sound nahrávky. Zúčastnení hudobníci majú nezanedbateľný podiel na tom, že náladou a celkovým soundom mi tento album evokuje Stingove nahrávky z obdobia jeho spolupráce so slávnymi jazzmanmi.

Album otvára skvostná skladba Time, ako vystrihnutá z nejakej severskej detektívky. (pamätáte na seriál Most a skladbu od skupiny Choir of Young Belivers z Dánska?). Kleczkowski sa tu ukáže ako gitarista pekným sólom. Do tejto nálady zapadá aj jedna z dvoch prevzatých skladieb, Riders On The Storm od Doors. V takejto skvelej úprave som ju ešte nepočul. Na Hammond sa tu blysol parádnym jazzovým sólom práve spomenutý Dowgiało.

Celý album je vyvážený s veľmi citlivým prístupom k virtuozite, sólam a predvádzaniu sa. Preto pôsobí veľmi kompaktne a zároveň až krehko. Skladby sem-tam znejú skoro nadpozemsky. Inštrumentácia je veľmi pestrá, ale citlivá, niekedy až minimalistická. Keď ale treba pritvrdiť a zaznieť, je to tam. Kvalitou zvuku je posluch tohto CD zážitkom aj pre audiofilov. O čo väčším by bol v prípade vinylovej verzie si (zatiaľ) môžeme iba predstavovať.

Jano Sudzina by si zaslúžil nejakú poľskú cenu za produkciu a vyhľadávanie mladých talentov, akým je aj Przemek! Ak ho bude sledovať aj naďalej a udrží si ho, môže mu tento mladý, sympatický strapatý chalan priniesť možno aj slávu…

****

J'AN GRAUS