SISA FEHÉR & VLADKO MIKLÁŠ * Bardo (recenzia CD)

To, že som sa nakoniec podujal napísať tento text znamená, že túto nahrávku som prijal a považujem ju za rešpektovateľnú. Ale výhrad mám nemálo. Jasne cítim, o koľko lepšia mohla byť. Jej veľký potenciál sa črtá v diaľke, no nedá sa s ním potešiť. Je oveľa väčší, než reálne dosiahnutý výsledok. Neviem, čo je toho príčinou. Premrhanie šancí ma vždy trápi a viem to horko vyčítať. Možno talentovaná Sisa musí viac popracovať na svojom osobnom dozrievaní. Zistiť, ako sa dá ísť hlbšie do svojej intuície a emócií. A nápady cizelovať a cizelovať a doťahovať a doťahovať. Možno by prospelo obklopiť sa muzikantskými osobnosťami s podobným nábojom.

Sisine world-musicové pesničky pekne nabiehajú a majú svoju originalitu. Slovenský folklór je tu nepochybne jedným zo zdrojov inšpirácie. Charakteristickými sú harmonicky pestré, snové Sisine viachlasy za doprovodu romantizujúcej gitary a basy. Decentné výplňové elektronické zvuky a elektroakustické ruchy, šumy, dažde, vtáčiky, sample a perkusie na pozadí sú vcelku fajn (pravdepodobne vplyv Jureša Líšku z Fallgrapp, ktorý časť albumu mixoval). Na druhej strane ma ruší nudná inštrumentácia a klišéovité aranžmány. Sú neprimerane triviálne a sťahujú nahrávku dole. Tu to chcelo zabojovať oveľa viac. V médiách sa objavili prirovnania k Dežovi Ursinymu, čo je však veľký omyl. Sisa tu má najbližšie ku Kataríne Málikovej. Ale jej level ešte ani zďaleka nedosiahla.

***1/2

PS (z reakcií našich čitateľov): "V tom Populare, co som kupil, je negativna recenzia na Sisu Feher. Nesuhlasim. Cely album je na***no, ale je tam jedna pesnicka uplne vynikajuca - Hučí potok. A to sa nestalo na ziadnom albume, co som od Slovakov pocul. Takze je to uplna vynimka, a za by bolo načim pogratulovať. R.R."