DEREŠ * Na panské (recenzia CD)

2CD "Na panské" za 9,95 €
aj s novým číslom časopisu TU

Nebýva zvykom, aby sa kapela dočkala svojho debutu po tridsiatich rokoch. Počas troch dekád Dereš striedal obdobia aktivity s obdobiami hibernácie, ale už vlani išli od muzikantov a fanúšikov chýry o ich návrate a skvelej forme. To potvrdzujú aj na svojom „debute“, kde nám na prvom disku s novými skladbami ponúkajú tucet energických „našlapaných“ rockových pesničiek. Tie našťastie neznejú ako revival kapely z osemdesiatych rokov, ale dosť moderne – hoci s odkazom na legendy klasického hard rocku. Aj úvodná skladba Zlatý vek – jediná oprášená pesnička zo staršej éry - dostala nový šat a v pomalšom usadenom tempe s rytmikou Martin Uherčík – Atila Béreš znie hutne. Za spomenutie stoja minimálne skladby Zostaň s ňou, Žiť čo to dá, Túžba, Sen, či úvodný singel Strácam. V slušnej kondícii je aj spevák Vojto Bohuš, roky mu z hlasového rozsahu veľa neubrali. Zemitá gitara Ivana Horvátha tvorí jeden zo základných pilierov hutného zvuku. Bohužiaľ – pôvodný gitarista a neskorší basgitarista Vlado Šešera sa albumu nedožil. Práve obdobie od roku 1988 do roku 2009 mapuje druhý – retrospektívny disk. Vo viacerých verziách tu znejú tri najväčšie hity – Zlatý vek (aj v prvej verzii s Radom Orthom), Na panskéPosledný závod. Hoci kvalita skladieb na druhom kompilačnom disku je rôznorodá, je zmastrovaná tak, že pôsobí celkom kompaktne a dostávame ucelený príbeh o rockovej legende, ktorá vstala z popola. Som rád, že Dereš osviežil domácu scénu, na festivaloch a klubových koncertoch by tak mohli byť zaujímavým lákadlom. Zároveň verím, že nás na druhý album nenechajú tak dlho čakať.

CD 1 ****1/2
CD 2 ***1/2

PETER CAGÁŇ