RANDOM CHOICES * Medzi nebom peklom a vedomím (recenzia EP)

random_choices

Často sa písalo v hudobných časopisoch, že Trenčín je mesto nielen módy, ale aj alternatívnej hudby. Toto tvrdenie mierne vyvracia štvorica mladíkov, ktorí založili v Trenčíne v roku 2016 kapelu s názvom Random Choices. Tí totiž niesú žiadni alternativci. Sú to rockeri ako lusk. Taktiež ďalších rockových kapiel je v Trenčíne ako maku, hlavne tí prestarnuti rockeri, ktorí ešte v sedemdesiatych rokoch minulého storočia skákali po pódiách, ale tí dnes hrajú väčšinou len revivaly Queen, Deep Purple, LED Zeppelin, AC DC. Random Choices sa ale vybrali trochu inou cestou. Robia totiž svoju pôvodnú tvorbu so slovenskými textami, čo je v prípade mladých rockových kapiel veľmi sympatické, pretože veľa ďalších inklinuje hlavne k angličtine. Ich debutový album sa volá

Medzi nebom peklom a vedomím - názov trochu evokuje, že táto hudba by mala byť niečím iným, čo tu ešte nebolo, ale nieje to úplne tak. Ich album je zaujímavý, nabitý peknými rockovými nápadmi a riffmi, sem tam strihnutými funky. Možno si to chlapci ani neuvedomujú, ale v ich hudbe je cítiť markantné vplyvy legendárnych LED Zeppelin, Pink Floyd alebo Doors. Toto ale vôbec nieje na škodu, naopak, tá hudba ma baví. Chlapci skladajú a hrajú piesne so srdcom a bravúrne ovládajú svoje nástroje aj napriek ešte svojim malým skúsenostiam na hudobnej scéne. Sem -tam zaznie ústna harmonika. Pieseň Niečo iné začína pomaly, priam baladicky, v závere prechádza do dynamického Zeppelinovského vyvrcholenia ála Stairway to heaven. Niektoré pomaly spievaná pasáže v piesní Noc evokujú vo mne spomienku na Deža Ursinyho. V nej zaznievajú aj zaujímavé zborové vokály.

Celé EP je poprepletané zaujímavou sólogitarou, ktorej by podľa môjho názoru mohlo byť miestami trochu menej. Myslím že Random Choices sa stávajú skvelým nasledovníkom a pokračovateľom starej trenčianskej rockovej scény.

Random Choices hrajú v zostave: • Šimon Oravec,basa, spev • Dominik Krasuľa bicie • Marek Hrdlička sólogitara, spev • Matúš Kozinec gitara spev.

ĽUBOŠ DZÚRIK