BLOCK 33 * 6:36 To Liverpool Street (recenzia CD)

block33
Stone Beach / The Modernist Club

Juhoanglickí Block 33 o sebe pravidelne dávajú vedieť už od augusta 2018, kedy vydali prvý singel „Eye of the Hurricane“ ku ktorému natočili aj klip ktorý sa z veľkej časti odohráva na legendárnej pláži v Brightone a okamžite dali najavo svoje zameranie a predznamenali svoju cestu a zároveň sa tak pridali ku kapelám ako Spitfires, ktoré tvoria ďalšiu vlnu mod-revivalu v Británii. Prvý album vychádza až v apríli tohto roku a predchádzali mu 4 single, každý doprevádzaný klipom a silným marketingom zo strany kapely.

„6:36 to Liverpool Street“ otvára zatial posledný singel „Hit The Ground“, ktorý nápadne pripomína „Step Out“ od Oasis. Ich odkaz počuť aj v „Lucky Day“. Bezstarostne pôsobiaca „Beaten“ naráža na veľký nedostatok albumu - produkciu, niekde sa skrátka gitarové steny nehodia. Škoda, že kapela budí dojem, že je celá na pleciach frontmana Dana Dodsona, ktorý ako jediný pôsobí autenticky. Album však neosloví nikoho okrem ortodoxných fanúšikov mod-revivalu a britpopu, je takmer bez presahu, skladby sú občas zbytočne dlhé a potenciál kapely je často zakrytý za nie nápaditou produkciou a aranžmánmi a už vyššie spomínanými gitarovými stenami, ktoré kapele dosť uberajú na zaujímavosti a miestami tieto neopunkové postupy pôsobia otravne. Škoda, zvlášť nové skladby totiž znejú zaujímavo, ale zbytočne sa topia v mori skreslených Gibsonov. Menej je niekedy viac a verím, že Block 33 neostanú iba kapelou s hitom „Eye Of The Hurricane“. Pesničky totiž Dan Dodson písať vie, samé o sebe pôsobia nenútene.

***

JAKUB LORENZ