CROWDED HOUSE * Dreamers Are Waiting (recenzia CD)

crowded_house

EMI Music Australia / Universal

Na sklonku júna 2021 vydali rockoví mohykáni z Melbourne svoj siedmy štúdiový album. Nová kolekcia vychádza po takmer jedenásťročnej odmlke (album Intriguer vyšiel r. 2010) v ich vyše štvrťstoročia trvajúcej kariére. Prvé ochutnávky mali možnosť fanúšikovia počuť už na jeseň. Skupina vtedy do sveta „vystrelila“ prvé single „Whatever You Want“ a „To the Island“. Bola to príjemná ochutnávka, ak však chceme mať skutočný pôžitok, album by sme si mali vypočuť celý. Pôsobí totiž mimoriadne vyrovnano, ale najmä pohodovo. Páčiť sa bude najmä milovníkom jemného pop-rocku. Chytľavé melodické linky sa pri počúvaní vrývajú pod kožu. Príkladom je úvodná skladba „Bad Times Good“, ktorá vás dokonale uvoľní. Nasleduje o niečo rýchlejšia „Playing With Fire“, v ktorej Crowded House reflektuje na pandemické obdobie. Upozorňuje na to, že spoločnosť sa „kamsi“ rúti. Textovo album hovorí nielen o vzťahových ale aj o spoločenských témach. Hlas speváka Neila Finna dokonale lícuje s aranžmánmi všetkých skladieb. Je to perfektná chémia medzi vokálmi a hudobným podkladom. Chvíľami máte pocit, že počúvate ďalší hudobný nástroj. Aj to dotvára čaro novej kolekcie, ktorú pokojne môžeme označiť ako ukážkové dielo „beatlesovskej starej školy“. Má však aj mnoho inovatívnych devíz. Pozitívne vnímam najmä práve prácu s vokálmi. Pre mňa osobne je najchytľavejšou skladba  „Whatever You Want“, v ktorej Finn spieva o tom, že v záujme vyšších princípov alebo osobného prospechu ľudia dokážu povedať čokoľvek a kedykoľvek. Album obsahuje dvanásť piesní. Ako celok pôsobia kompaktne, aj keď si myslím, že občas by zniesol aj „trdšie“ pasáže. Piesne z „Dreamers Are Waiting“ môžu byť ideálne na počúvanie v aute, či pri ničnerobení na letnej terase. CD uzatvára „Deeper Down“. Rovnako ako z úvodnej skladby, cítiť z nej nesmiernu pohodu. Ak máte radi Crowded House, nepremeškate ich naplánované turné. V Európe ich môžete vidieť a počuť už budúci rok. „The Crowdies“ vystúpia vo Veľkej Británii, Írsku, Belgicku, Španielsku, či Nemecku.

***1/2

MIRO DEMÍN