GARY NUMAN * Intruder (recenzia CD)

gary_numan

BMG

***1/2

Chlapík s modrými vlasmi, priekopník elektronického rocku z 80. a 90. rokov, Gary Numan, vydal v máji svoj 21. štúdiový album s varujúcim názvom „Intruder“ (Votrelec). Nie je to však o votrelcovi z vesmíru, ktorý by nebodaj chcel ovládnuť našu planétu. Tým votrelcom je sám človek. Numan spolu s producentom a programátorom kláves Ade Fentonom, stvorili tento opus, ako apokalyptický obraz dnešnej planéty Zem.

11 skladieb albumu je zvukovo vypätých, založených na naliehavom a zároveň charizmatickom speve tohoto šesťdesiatnika.  Miestami je to stena ohlušujúceho hluku syntetizátorov a gitár jeho dlhoročného gitaristu Steve Harrisa. Jeho Gibson je možné identifikovať dosť ťažko, ale je tam! Gitara Gibson Les Paul bola aj základným inšpirátorom Numanovej hudobnej kariéry. Keď mal totiž Gary Anthony James Webb, ako sa GN volá, 15 rokov, otec, vodič autobusu, mu kúpil tento nástroj, ktorý sa preňho stal najcennejším majetkom. Steve Harris zase hovorí, že Gibson má presne taký škaredý zvuk, aký potrebuje… No, tak sa trochu potrápte!

Hudba na albume je trochu jednotvárna, ale na také štvrté počutie si ju zamilujete a budete sa tešiť na niektoré pasáže, takže fajn. Začne sa to hneď na začiatku s údernou „Bertrayed“, vždy sa teším na nádherný riff v „Saints and Lairs“, či refrén v titulnej „Intruder“.

Numan sa ale na tomto albume obliekol do čierneho a po tvári mu stekajú kvapky krvi. Jeho hudba je akoby dunenie zeme, odozva všetkých sopiek, či plač vyhynuvších zvierat. Tento nádherný hluk           neoddeliteľne doplňujú texty:

Horím pre teba, chceš smrť, tak pre teba zomriem, chceš bolesť, tak pre teba kričím. (Beytrayed); Môžete sa utopiť vo svojom smútku a predstierať, že ste boli bezmocní, ale nechcete, viac počúvať? (Intruder); Ako si mohol stratiť svoju nevinnosť a ako si mohol premeniť svoje srdce na kameň? (The Chosen); Nestačí tento svet. Povedz, zastavíš sa keď všetko leží rozbité v prachu? (Is This World Not Enough).

Priatelia, čas rozprávok sa skončil, treba sa prebrať zo sna a začať konať!

Nové vydanie v predaji - objednať TU