KATKA KNECHTOVÁ * Svety (recenzia CD)

knechtova

Slovenská speváčka, klaviristka, gitaristka, skladateľka a textárka Katka Knechtová na novom albume opäť ukázala svoje kvality. Skúsenosti z tvorby hudby a textov implementované do nových skladieb, jej nezameniteľný hlas, aranžmány spolu s muzikalitou, pocitmi a myšlienkami sú garanciou úspechu. Pričinili sa o to aj dvaja producenti, prvoligový Christian Einger (inak bubeník Depeche Mode), spolu s Vladom „Randym“ Gneppom.

Album „Svety“ vznikol v spolupráci s kvalitnými textármi, čo zvyšuje atraktivitu jednotlivých skladieb. Okrem Katky Knechtovej sa na tvorbe textov podieľali Michal Hrůza, Silvia Kaščáková, Martin „Fefe“ Žúži a Vlado Krausz.

Hudobníčka v jedenástich trackoch interpretuje zážitky, pocity a myšlienky. Poslucháčovi ich ponúka s dokonalou harmóniou hudby a textu. Najznámejšia a najviac hraná je titulná skladba „Svety“. Výber ďalších desiatich trackov je pestrý. Pri tvorbe piesne „Akty XY“ Katka spolupracovala s českým spevákom Michalom  Hrůzom. Pesničky s autorským podielom Vlada Krausza a Michala Hrůzu sú plné energie. Knechtová album obohatila aj o duety, ale pritom nezabudla ani na milovníkov lyrických textov a piesní. Takou je napríklad „Sen“, ku ktorej slová napísal Martin „Fefe“ Žúži z Hexu.

Katka Knechtová začala sólovú kariéru pred trinástimi rokmi v roku 2008. Z jej súčasného albumu „Svety“ cítiť profesionalitu, hudobnú a autorskú zrelosť. Poslucháči rýchlo zistia, že „Svety“ patria k najvyzrelejším dielam hudobníčky. Interpretka, textárka a skladateľka sa na svojej profesionálnej hudobnej dráhe vypracovala medzi najlepších.

***1/2

LÓRANT KULÍK