MONKEY BUSINESS * Bad Time For Gentlemen (recenzia CD)

monkey_bussines

Monkey Business sú späť, hoci ťažko hovoriť o návrate v prípade kapely, ktorá je na scéne takmer 20 rokov v takmer nezmenenej zostave. Je to však prvý album, kde dlhoročnú speváčkuTonyu Graves vystriedala Tereza Černochová. Ťažko obe speváčky porovnávať, treba však povedať, že im to dobre funguje aj s Terezou, a s Matějom Ruppertom sa za mikrofónom dobre dopĺňajú. Hoci album pôsobí pomerne jednoliato, jeho pestrosť citlivo zvýrazňujú hostia – Ashley Slater, Fred Wesley by sa mohli označiť ako starí známi, k nim pribudol klávesista Ondřej Pivec, saxofonistaTivon Pennicott a ďalší. Práve skladby, ktoré sa inštrumentálne vďaka sólam viac rozvinú, patria na albume k najzaujímavejším. Jednou z nich je úvodný singel Kick The Stupid, kde sa výrazne prezentujú dvaja z hostí. V záverečnej titulnej skladbe sa vo funkovom groove okrem hlasu Tonye Graves objavujú aj mená bývalých politikov ako napríklad Colotka, Biľak, Štrougal, Jakeš a tak ako sa v hudbe Monkey Business retro funky prelína so súčasným soundom, tak sa aj mená bývalých politikov striedajú so súčasnými politickými „hviezdami“ (Zeman, Babiš). Texty po väčšine piesní a aj ich sloganovité názvy majú humorne a často aj eroticky ladený podtón, ale vo svojej podstate odrážajú hlavne radosť z hudby. Nemožno povedať, že by kapela, ktorej lídrom a mozgom je Roman Holý, výrazne posúvala hranice svojho žánru, no hutný sound a zmysel pre precízne aranžovanie aj drobných detailov a vsuviek robí z albumu Bad Time For Gentlemen album znejúci skôr súčasne ako retro.

****

PETER CAGÁŇ