KOREŇOVA ZELENINA * Koreňova Zelenina (recenzia CD)

korenova_zelenina

Bratislavská kapela Koreňova Zelenina je hudobné zoskupenie okolo gitaristu a speváka Petra Koreňa ml. Okrem neho v tejto kapele účinkujú i Štefan „Pišta“ Lengyel – gitara, vokály; Otto Palkovič – basová gitara a Martin Tomeš – bicie. Táto hudobná formácia sa cíti doma hlavne na pomedzí rocku,  blues a funku.

Začiatkom januára 2021 vyšiel jej debutový eponymný album. Nahrala ho aj so vzácnym hosťom: Petrom Koreňom st., hráčom na Hammondovom organe s Leslieho reproduktorom. Úlohy hudobného producenta sa ujal Pišta Lengyel, zvukovú réžiu mal na starosti Roman Turtev a masteringu sa zhostil Vrabec (Radovan Orth). Výkonným producentom je Dano Maráky. Album bol nahratý a mixovaný v štúdiu AMA21. Výraznou súčasťou albumu je aj výtvarne poňatý booklet s čiernobielymi fotografiami s motívom svetla a tmy. Autorom všetkých fotografií je Miro Miklas, grafický dizajn albumu vytvorila Maťa Šperková. Súčasťou bookletu sú texty všetkých desiatich skladieb a napriek dnešnej digitálnej dobe sú napísané rukou. Dostávajú tak i vizuálne nádych subjektívnej výpovede.

Hlavným textárom i autorom hudby je Peter Koreň ml., aranžmány skladieb dotvorila celá kapela. Album je hudobne pestrý, texty reflektujú osobné aj spoločenské témy. V pesničke „Tak ako vidíš svet“ ma zaujala svižná kombinácia zvuku elektrickej a akustickej gitary. Spev frontmana pôsobí od začiatku príjemne, sebaisto a presvedčivo. Pesnička o mame „Hnedá zem“ je najdlhšia (6:09 min) a plná energie. Pesnička „Nerád ruším“ znie priam tanečne a funkovo. Patrí medzi tie na albume, v ktorých hrá dôležitú úlohu Hammondov organ. V pesničke „Bludný kruh“ hudobníci dokazujú, že vedia aj poriadne tlačiť na pílu: ťažký rockový zvuk gitár je podčiarknutý drsným spevom. Pomalá rocková pesnička „Staviam svoj svet“ prináša skreslené gitarové tóny i pasáže stíšenia. „Tak rád“ je pohodová pesnička o láske a zaujali ma v nej výrazné bicie a gitarové sólo. Text pesničky „Viselec“ vyjadruje pocity úplnej rezignácie, hudba je však priam lyrická. V pesničke „Sto rokov samoty“ sa ukrývajú funkové rytmy i parádna hra Hammondovho organu. „Vstaňte“ je krátky a úderný rockový protestsong, kritizujúci pasívnych ľudí. Album uzatvára príjemná a exoticky znejúca pesnička „Afrika“.

Album „Koreňova zelenina“ je výdatnou porciou hudby, ktorá je nielen zdravá, ale aj chutí.

* * * *

Album podporil FPU a HF.