Editorial

Svrček a mravce

peter_konecny

Ešte by som niekde našiel také leporelo z detstva. Volalo sa „Svrček a mravce“ a bol to príbeh o tom, ako sa mravce chystali na zimu a nezodpovedný svrček iba hral na husle. Nakoniec to s ním takmer dopadlo zle, ale mravce ho vzali z fujavice k sebe.

Prečo sú dôležité (aj) Ceny SOZA

juraj_curny

Oceňovanie umelcov a výsledkov ich práce nie je jednoduché a už vôbec nie jednoznačné. Parametrov môže byť veľa a každý z nich môže zmapovať určitý typ pohľadu na dané umelecké odvetvie.

SVET PODĽA GABRIELA * reportáž z prvého ročníka festivalu na počesť Gabriela Švábenského

svet_podla_gabriela

Waldemar Švábenský, skvelý grafik a fotograf, ale teraz predovšetkým smútiaci otec, zorganizoval nultý ročník festivalu, ktorého hlavnou témou sú transrodoví spoluobčania.

JAROSLAV HUTKA * Sto let

hutka_100_let

Minulost je čas mnoha rozmanitých událostí, ze kterých výběrem a výkladem uděláme to, co pak nazýváme historií.

HOMMAGE Á F. GRIGLÁK

fero_griglak

Elektrická gitara, revolučný hudobný nástroj 20. storočia má vo svete aj u nás svojich hrdinov.

EDITORIÁL * Chvála inakosti

Predstavte si, že ste muzikant. Robíte hudbu. Máte ale k dispozícii iba tri tóny a smiete ich používať iba v predpísanom poradí.

EDITORIÁL * Svetelná pošta

Milí priatelia, toto číslo časopisu finalizujeme v čase kedy sú najkratšie dni a najdlhšie noci. Sú medzi nami takí, ktorí sa z rôznych dôvodov budia na poludnie, pretože pre nich platí „night time is the riht time“.

CD prílohy, ako ďalej

Distribúcia časopisu s CD prílohou bola problematická. Radi by sme Vám aj naďalej spolu s textami o hudbe ponúkali aj hudbu samotnú, preto sme sa rozhodli, že v tom budeme pokračovať elektronickou formou.

Všetko najlepšie Janko!

Žijúca legenda slovenskej pop music, všestranne nadaný renesančný človek a zároveň aj otec veľkej rodiny a dobrý priateľ. To je Janko Lehotský – ten, kto do slovenskej populárnej piesne roky trpezlivo vnášal moderné trendy, predovšetkým soulový „raycharlesovský“ feeling a svojou tvorbou napokon spoluumožnil nástup tzv. veľkej éry populárnej hudby na Slovensku.