Zvyknutých na pesničkárstvo Martina Geišberga aktuálny album príjemne prekvapí. Zvyknutých preto, lebo Martinov hudobný rukopis dával tvár piesňam a nahrávkam jeho otca Mariána Geišberga (Byzantskému bohu, 2016, Piate ročné obdobie, 2010).
Tancujúce pesničky ako z balkánskeho trubkárskeho festivalu striedajú intímne balady a meditatívne zvukové plochy. Predovšetkým o tú prvú časť sa zaslúžila žilinská zostava Balkansambel.
Prvý pesničkový album Martina Geišberga. Znie to lepšie ako debut. V pesničkárskom svete, hlavne v tom koncertne najkomornejšom, zaznamenávanie piesní s hlbším posolstvom funguje časovo inak.
Martin Geišberg, Daniel Špiner, Korben Dallas, King Shaolin, Ján Boleslav Kladivo, Hudba z Marsu, Plastic People Of The Universe, Sisa Michalidesová, Oto Hejnic, Queer Jane, Jana Bezek, Stanislaw Slowinski, The Flash
Štrnásť nových spoločných skladieb Martina Geišberga a Daniela Špinera je ukážkovým príkladom, ako v hudbe prirodzene spojiť pesničkársky prístup s improvizáciou, poéziou aj magicko-realistickými textami. Album V jabloňovom kraji je zároveň prvým vydaným nosičom Martina Geišberga po dvanástich rokoch koncertovania, režírovania a tvorby divadelnej hudby. Okrem spevu je na ňom počuť gitary, klavír, akordeón, flauty aj perkusie. O bicie sa postaral Michal Fedor a kontrabas nahral Michal Šelep.
Ich cesty prepojilo stretnutie pri výročí Nežnej revolúcie. Martin Geišberg vtedy v Národnom divadle vystupoval sám s gitarou a Daniel Špiner na klavíri doprevádzal Katarínu Koščovú.
Klavirista, ktorý už desiaty rok hrá s Katkou Koščovou, druhý rok s Katkou Knechtovou, spolupracuje s Andrejom Šebanom, nahral dva albumy s Andym Belejom, má vlastný projekt COIMP...