rozhovor

JURAJ KALÁSZ * Slovensko a akademické vzdelanie na jazzovom základe? Utópia (rozhovor)

juraj_kalasz

Jazzman Juraj Kalász, skladateľ, aranžér, pedagóg a v neposlednom rade manažér, je v rámci bratislavskej hudobnej scény vyhľadávaným spoluhráčom rôznych skupín a spevákov.

OCEÁN * Femme Fatale (rozhovor)

ocean_fatal

Svojská ikona začiatku 90. rokov na scéne československej hudobnej scény. Albumy Dávná zem (1990), Pyramida snů (1991) a 2 ½(1992) sa stali kultovými najmä pre fanúšikov elektronickej hudby.

JURAJ RYBAN Z RANDALU A MMC

Do Majestic Music Clubu chodia svetové mená a už dávno neplatí, že sa tam konajú iba metalové produkcie, ale aj elektronika, párty, jazz, alternatíva či divadlo. 

ROBO GRIGOROV * Mlčať nie je vždy zlato

robo_grigorov

Rozhovory pre médiá poskytuje pomerne zriedkavo. Aký musí mať dôvod, aby toto „pravidlo“ porušil?

MICHAEL KOCÁB * Naposledy alebo navždy?

kocab

O budúcnosti Pražského výběru či o stretnutí s Rolling Stones. Hovoríme s Michaelom Kocábom.

ĽAHKÁ MÚZA * Neznieť ako tona iných

gudrun

Darkwave/industriálno/elektronická kapela Ľahká Múza vznikla v roku 1984. Ako jedna z mála slovenských kapiel si drží špeciálne miesto na našej alternatívnej scéne.

TONO S * Raperi majú vplyv na mladú generáciu, mali by prijať za to zodpovednosť

tono_s

Mať charizmatické vystupovanie, priamy ťah na bránku a byť vtipný. Ak k tomu pridáte ešte obsah, hodnoty a postoje nastavené na vyššiu úroveň, vyjde vám komplexná hudobná osobnosť.

MIKOLÁŠ CHADIMA * Pro muzikanty je dobrý být zastupován

chadima

Zakladateľ kapely MCH Band, Člen zaujímavých kapiel a zoskupení ako Elektrobus, Kilhets, Extempore, Classic Rock n‘Roll Band (revival), aktivista Jazzové sekce, signatár Charty 77.

BABOKALYPS * Od prog-rocku k intímnym pesničkám

kotlarikova

Tí, čo poznajú formáciu Fairy Tale a ich skladby a albumy posúvajúce sa postupne od ambientu, trip-hopu až k prog-rocku možno postrehli, že na pár rokov zmizla zo scény.

Vladimír Mišík: “Nejde o to, riadiť sa podľa hitovosti”

zivotni_rezim

Tentoraz prišli na rad na rýchlejšie, bigbítové skladby a kľúčom k ich výberu opät nebola tak „hitovosť“ ako skôr osobitosť. Viac o poňatí celej kompilácie prezradil Vladimír Mišík v rozhovore pre vydavateľstvo Supraphon.